Lisboa 15 de Dezembro, 2017

Volume 1
Clicar na imagem

Revista de Comunicação e Marketing Nº 1
"Nova Economia"


Business Communication and Marketing Review (Edition nr. 1)
1st Article
The communication in the era of globalisation: Globalisation or Americanization of Communication
Dra Judite de Sousa
Keywords: Mass Media; New Powers; Globalisation
1º Artigo
A Comunicação na Era da Globalização: Globalização ou Americanização da Comunicação
Dra. Judite de Sousa
Palavras chaves: Comunicação Social; Novos Poderes, Globalização

2nd Article
Strategy for the next decade: greater reliance on the intelligence of the people
Professor Doutor Luis Pessoa
Keywords: Critical Thinking; Strategic Thinking; Knowledge Management; Strategic Efficiency
2º Artigo
Estratégia para a próxima década: aposta cada vez maior na inteligência das pessoas.
Professor Doutor Luis Pessoa
Palavras chaves: Pensamento crítico; Reflexão Estratégica; Gestão do Conhecimento, Eficácia Estratégica

3rd Article
One-to-one Marketing in the new Economy
Professor Doutor Filipe Silvério
Keywords: One-to-one marketing; Internet; Database Marketing
3º Artigo
O Marketing 1 – para – 1 na Nova Economia
Professor Doutor Filipe Silvério
Palavras chaves: Marketing 1-para-1; Internet; Database Marketing

4th Article
Net & Politics: New Aspects of the media coverage of Politics in Democratic Societies
Dr. Carlos Oliveira Santos
Keywords: Communication; Internet; Politics
4º Artigo
Net & Política: Novos Aspectos da Mediatização da Política nas Sociedades Democráticas
Dr. Carlos Oliveira Santos
Palavras chaves: Comunicação, Internet, Política

5th Article
New Economy, New Consumer
Mestre José Rafael Nascimento
Keywords: Consumer; New Economy; Electronic Marketing
5º Artigo
Nova Economia, Novo Consumidor
Mestre José Rafael Nascimento
Palavras chaves: Consumidor; nova economia, marketing electrónico

6th Article
Overcome the physical delivery, enter the digital economy
Professor Doutor José Mexia Crespo de Carvalho
Keywords: e-business; logistics; physical flow, informational flow; efficient response/loyalty
6º Artigo
Professor Doutor José Mexia Crespo de Carvalho
Palavras chaves: e-business; logística; fluxo físico; fluxo informacional; fidelizar/fidelização.
Vencer a entrega física; entrar na Economia Digital
Telefone: (+351) 21 347 42 83
Fax: (+351) 21 347 42 88
SECRETARIA: secretaria@iscem.pt
Praça do Príncipe Real, 27
1250-184 Lisboa
PORTUGAL